Tuesday, February 24, 2009

alangkah indahnya..


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


firstly thnx to adik~ aunti dapat kata-kata hikmah ini tru ur blog..its nice..

alangkah indahnya jika kita dapat menyuluh diri sendiri setiap malam sebelum melelapkan mata untuk tidur. menyuluh diri menerusi cermin mata sendiri.melihat ke dalam diri, menyoal diri kita kembali:
* siapa orang yang kita marah hari ini tadi?
* siapa yang telah kita sakiti hari ini tadi?
* ada tak kita dah bercakap kasar ngan husband atau anak2
* adakah kita akan hidup lagi esok?
* bila nak mintak maaf kat semua yang kita kasari?

aduh..memang menginsafkan jika kita dapat fikirkan perkara tesebut sebelum tidor, justeru kita berazam esok jika kita hidup lagi..kita tidak akan mengulangi kesilapan sama, akan lebih menghargai suami dan anak-anak serta kawan2 dan keluarga..berusaha menjadi lebih baik dari semalam..

2 comments:

kaamyl fauzi said...

salam auntie..
so sorry lambat respond
dah nampak entry ni haritu..tp otak cam jam taktau nak reply apa..
apepun, hepi adik tgk auntie suka ecards iluvislam tu :)
cantik kan, da'wah boleh disampaikan dgn cara ni jugak..
may allah reward all of their efforts in conveying his messages
and to u too, fiiamaanillah! :)

mama_sal said...

kaamyl..
mmg bagus2 ecard iluvislam tue.i like it!thnx 2 u adik!