Monday, February 9, 2009

'aamer tawaf 1st time

semalam hari ahad ada program di mekah, lepas tu terus bawak 'aamer tawaf di baitullah untuk pertama kali buat 'aamer. sebelum tawaf semasa solat isyak 'aamer "juruh sangat" (bahasa kelantan maknanya baik). tak nangis langsung masa mama dan bibik solat.'aamer hanya menendang-nendang kaki dan menggodek-godek tangannya sahaja sepanjang imam membaca alfatihah dan surah panjang.Masyaallah..begitu juga masa tawaf, walaupun orang agak ramai sebab sejurus lepas olat isya; memamng ramai orang tawaf sunat..tapi 'aamer diam dan relax je..bestlah macam nih.boleh lah bawak selalu 'aamer ni ke haram kan. abang ammar lagi hebat, tawaf sendirian berhad..lepas siap ammar tunggu kat hujung line hajarul aswad sambil melambai-lambai tangan kepada baba..apa agaknya doa ammar ye??inilah gambar 1st 'aamer kat baitullahil haram




No comments:

The Wedding of Ammar~Eka

16 November 2017 Solat Hajat di Surau Dwiputra diadakan selepas solat maghrib diimamkan oleh suami. Alhamdulillah kehadiran seperti jemput...