Saturday, February 21, 2009

bukit magnet~betul ke ni?

macam tak percaya pulak apa yang kami rasakan apabila berkesempatan pergi berkelah ke kawasan bukit magnet..

ianya terletak lebih kurang setengah jam dari kota madinah, arab saudi. ketika memasuki kawasan bukit-bukit batu meter kereta mula menunjukkan perubahan seolah-olah ada tarikah ke kawasan tersebut!!wah..ni memang berMAGNet nih hehe.

semasa melalui kawasan yang sediki menaik, husband membuat free gear, eh eh kereta berjalan dengan lajunya walaupun jalan tersebut makin meninggi..masyaALlah!!


inilah bukit magnet di madinah


ada tak rasa pape tak dok kat atas tue?




jangan lupa bbq kat situ kalau pergi..BEST



masa balik kami semua tak payah masuk gear pon, setelah kereta berada di atas jalanraya automatik kereta bergerak sendiri, kalau kena bahagian menurun tu sampai 90km kelajuannya..eh eh kena brek pulak takut terlanggar kereta kawan di depan! rasanya kereta bergerak ssendiri sehingga 15minit keluar dari kawasan berbukit..masyaALLah inilah pengalaman yang tak mungkin dapat dijumpai di tempat lain..kengkawan yang duduk di jeddah kena datang ke sini, rugi kalau tak pergi!

2 comments:

ibundo said...

selalu kalau pergi umrah, diaorang bawa ke tempat-tempat yang ada dalam pekej aje. Banyak tempat yang menarik di sekitarnya ye. sekarang di sana masih sejuk ke.

mama_sal said...

sekarang dah nak panas, tapi still berangin lagi so kita nyamanlah..tempat2 camni kena tanya students, dorang banyak tahu.pakej jarang bawak tempat pelik2 nih

My mom passed away

2 Ramadhan bersamaan 18 Mei 2018 bonda pergi meninggalkan bumi yang fana' ini..setelah berjuang selama beberapa hari di hospital akib...