Monday, October 22, 2007

Ukhuwwah Sejati Dipayungi Rahmat Ilahi

Di antara tujuh golongan yang akan mendapat payungan dan teduhan Allah di padang mahsyar kelak ialah dua orang yang bersahabat...mereka bertemu dan berpisah kerana ALlah. Bukan mudah untuk mendapat seorang sahabat yang sejati di dalam dunia yang penuh dengan hipokrasi dan materialistik sekarang ini. Pepatah Melayu ada mengatakan kawan ketawa ada beribu kawan menangis hanya satu cukup membawa erti yang mendalam.Ada orang bersahabat dengan kita untuk mendapatkan sesuatu. Jika mereka telah mendapatkan apa yang dihajati kita tidak dihubungi lagi, lebih-lebih lagi apabila sudah bertemu dengan orang yang lebih memberi keuntungan peribadi kita tidak perlu disisinya lagi.

Ada orang bersahabat dengan kita memang ikhlas untuk mendapat teman dan kawan di dalam semua aspek kehidupan.Susah dan senang sama-sama diharungi walaupun pelbagai tohmah dan fitnah ditaburi, kita tetap dihubungi kerana hanya kita dan dia mengetahui yang mana kaca dan yang mana permata.

Alangkah indahnya ukhuwwah yang terjalin jika kita sama-sama memahami betapa Allah dan RasulNya adalah kayu pengukur untuk setiap tindakan dan keputusanyang disepakati. Seandainya sahabat kita terlalai atau terleka kita saling ingat mengingati supaya hukum ALlah sama-sama dapat kita patuhi. Sekiranya sahabat ditimpa musibah atau kesusahan kita datang menghulurkan bantuan, sekurang-kurangnya bertanyakan khabar mengurangkan keresahan sahabat yang sedang dirundung malang.

1 comment:

Ibu Anita said...

Assalamualaikum.wr.wb. perkenalkan nama saya Ibu Anita Tki Malaysia, saat menulis ini saya teringat memory masa lalu.saya sangat tergugah hati melihat coretan hati yang bapak tulis. saya jadi teringat tentang masa-masa sulit dulu,karena iktiar dan usaha , seolah2 menjadi dendam bukan lagi motivasi, cuma satu tujuan saya pada saat bagaiman caranya untuk bangkit..singkat kata berbagai macam iktiar dan cara yang saya lalui, mengingat pada saat itu hutang saya 1,2m yang tidak sedikit, belum lagi bunga renternir yang bertambah. karena usaha, kesungguhan hati, akhirnya menemukan jalan /solusi . saya percaya ALLAH ITU TIDAK DIAM MAHA PENYAYANG , cobaan itu bukan lah ujian tapi hadiah yang tersilmut untuk kebahagiaan yang sebenar2nya. Sudah banyak para normal yg kami mintai angka togel dan uang gaib cuma Ki Witjaksno yg berhasil alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus. jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi Ki Witjaksno:0852_2223_1459. ingat kesempatan tidak akan datang untuk yang kedua kalinya KLIK-> BOCORAN TOTO 2D 3D 4D 5D 6D