Sunday, October 21, 2007

Alangkah indah ciptaanMu Ya Allah

Mengenang kembali saat-saat indah percutian kami ke Switzerland penghujung mac yang lalu terasa betapa kerdil nilai insan apabila berdepan dengan Maha Agongnya tuhan pendipta sekelian alam. Alangkah hebatnya Dia yang bisa menebarkan langit membiru seluas-luasnya tidak jatuh walaupun tanpa tiang, tidak berselerakkan dan tanpa sedikit retak pun kelihatan. Bumi menghijau bak hamparan dan gunung ganang yang memutih dilitupi salji sejuk sekali mata memandang.

Di sinilah letaknya keajaiban kekuasaan allah yang tidak mampu ditandingi oleh mana-mana kuasa yang mengaku dia tuhan.Manakan hendak mencipta alam sekelian indah, hendak mencipta nyamuk yang halus dan kecil tidak bisa melakukannya.

Seandainya diri kerdil manusia masih tidak mahu tunduk menyembahNya...Mengaku dialah hebat dan kaya, berkuasa menentukan jatuh bangun manusia lain, tunggulah azab Allah adalah jawapan terbaik yang menanti di akhirat sana.

No comments:

My mom passed away

2 Ramadhan bersamaan 18 Mei 2018 bonda pergi meninggalkan bumi yang fana' ini..setelah berjuang selama beberapa hari di hospital akib...