Tuesday, December 15, 2015

Koh Mook Thailand Part 3

Day 3

Hari yang di tunggu-tunggu oleh adik aamir sebab hari ni nak naik gajah..sibuk dia nak naik gajah bila dia tengok gambar abang ammar naik gajah di Sri Lanka suatu ketika dulu. Ia juga pengalaman pertama untuk Isyqi hihi..pakej naik gajah ialah 800 bhat iaitu RM96 untuk 30 minit jungle trekking.

 naik motor masuk kampong dalam 5 minit dari hotel
 
 menapak
 
 teruja!
 
 atas gajah..adik suspen aje
 


 
Lepas naik gajah kami dijamu dengan buah-buahan nenas dan tembikai.oh fresh! Selesai bergajah, terjun kolam semula sehinggalah lunchtime.



 Waktu petang mereka ke jeti dan mandi manda terjun naik terjun naik kat jeti...bukan main seronok lagi buat video bermacam-macam aksi terjunan dan slow motion yang dibuat..sangat happy!
 
 jeti tempat memancing
jeti
 
slow motion...seronoknye
 


mandi manda




 
 
Our last dinner hasil pancingan yang bersungguh-sungguh daripada en suami hihi..ikan sweet sour yang sangat best!
 
 
Day 4
 
Hari ni kena check out dari hotel. So pagi-pagi lagi kami dah mula berenang di pantai

sunrise
 
 
 
subhanallah..maha indah ciptaanMU
 
 
 
 
 


 Kemudian masuk kolam semula dan barulah balik bilik dan  mula packing. Lunch telah di tempah oleh husband dan kami checkout jam 11 terus duduk lunch kat restoran sementara menunggu boat datang pick up kami.
 
 
 
 
back time!
 
 

Bubbye beautiful beach!
 
 melihat koh mook dari jauh..spectacular view
 dah sampai di jeti kampong
 


 kuan tungku pier
 
Naik semula kereta dan menuju ke Haatyai pulak..sempat singgah solat zohor asar di masjid ini
Perjalanan ke haat yai mengambil masa dua jam. hari ini hari sabtu so banyak lori dan kenderaan nak ke haatyai, pusat business la katakan. Bandar haat yai tidak seperti masa saya datang dulu pada tahun 2000, mungkin sebab dah banyak berlaku bom sana sini, jadi perniagaan gadis2 sudah tidak kelihatan, kedai-kedai tak nampak suspicious, nampak macam Bandar Melaka aje hihi..so okla sebab kali ni kami bawa anak-anak. Tak naklah mereka melihat perkara yang bukan-bukan kan..
 
Selepas check in dan relax, kami bergerak ke floating market haat yai jaraknya hanya 5km sahaja dari hotel Hi Season tempat menginap.  Ada banyak pilihan makanan dan anjung-anjung untuk duduk makan..
 
 
 
 
 
 pelbagai menu di setiap boat yang berbeza-beza. pilih2 apa nak makan hihi
 
 
 
 pilihan kami ialah nasi ayam percik..pergh sedapp!
 
as usual adik nak ayam goreng
 
 rasa macam kuih koci versi cute dalam bentuk buah..unik!
air kelapa dalam buluh..haha
seperti dijanjikan adik aamir minta dibelikan ikan dan akuarium kecil sebagai hadiah harijadinya tahun ini..seekor ikan pelaga bewarna kuning menjadi pilihan adik berharga RM2..murah..akuarium kecil berharga RM4..ok sangatlah tu..jangan terlebih beri makan ye dik..
 
 

3 comments:

Unknown said...

HI, BOLEH TANYA TENTANG PARKING KERETA KAT KUANTUNGKU PIER INI SELAMAT? KAT SANA ADA PARKING UNTUK PUBLIC ATAU PARKING KAT HOTEL SANA?

Unknown said...

Assalamualaikum.wr.wb. perkenalkan nama saya Ibu Anita Tki Malaysia, saat menulis ini saya teringat memory masa lalu.saya sangat tergugah hati melihat coretan hati yang bapak tulis. saya jadi teringat tentang masa-masa sulit dulu,karena iktiar dan usaha , seolah2 menjadi dendam bukan lagi motivasi, cuma satu tujuan saya pada saat bagaiman caranya untuk bangkit..singkat kata berbagai macam iktiar dan cara yang saya lalui, mengingat pada saat itu hutang saya 1,2m yang tidak sedikit, belum lagi bunga renternir yang bertambah. karena usaha, kesungguhan hati, akhirnya menemukan jalan /solusi . saya percaya ALLAH ITU TIDAK DIAM MAHA PENYAYANG , cobaan itu bukan lah ujian tapi hadiah yang tersilmut untuk kebahagiaan yang sebenar2nya. Sudah banyak para normal yg kami mintai angka togel dan uang gaib cuma Ki Witjaksno yg berhasil alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus. jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi Ki Witjaksno:0852_2223_1459. ingat kesempatan tidak akan datang untuk yang kedua kalinya KLIK-> BOCORAN TOTO 2D 3D 4D 5D 6D

mama_sal said...

Elven chng..parking selamat sebab dijaga oleh pekerja syarikat boat. So selamatlah so far..this year we will repeat same trip tapi ke Koh Lanta

My mom passed away

2 Ramadhan bersamaan 18 Mei 2018 bonda pergi meninggalkan bumi yang fana' ini..setelah berjuang selama beberapa hari di hospital akib...