Tuesday, January 1, 2013

thailand trip part 2

day 2

pagi
Masih lagi di Thumrin Hotel, Trang.Melayan anak2 mandi di kolam renang yang cantik, tapi x snap pic sebab hubby sibuk mengosongkan memory untuk trip ke krabi lepas check out. Selepas mandi manda, kami ronda pekan Trang dan bergerak ke Krabi.
 Shopping Mall Robinson ada di Trang..kelass!


Antara landmark Trang, Thailand
motor2nya murah..sport rim kereta pun murah(mm..considering of coming again nak tukar rim kete hehe..)
tut tut yang famous di Thailand
Petang

Setelah check in di Hotel Aonang Grand Inn, hotel budget di krabi, kami mula meronda2 sekitar aonang beach..fuhh..deretan kedai2 yang begitu banyak ala2 pantai cenang di Langkawi atau Bali, Indonesia.
kereta hijauku yang sangat jimat minyak(rm60 full tank dr putrajaya sampai trang..)


Makan pizza, tempura udang, main pasir dan mandi manda sehingga sunset...

Malam
Apalagi..menikmati tomyam seafood kaw kaw dari air tangan orang thailand..pergghh..kalau di KL Res. Chakri boleh menyamai tomyam sebenar di thailand.Kalau di Putrajaya, Res. Tomyam Kung di presint diplomatik memang serupa juga..bahkan masakan ikan masak asam(singgang) terbaiklah di Thailand ni ( ada di tomyam kung juga lalala..promosi hehehe)..selain dari tempat tersebut..hubby saya dah tak mahu order tomyam lagi uwhaaa...x sedap!

No comments:

My mom passed away

2 Ramadhan bersamaan 18 Mei 2018 bonda pergi meninggalkan bumi yang fana' ini..setelah berjuang selama beberapa hari di hospital akib...