Wednesday, May 15, 2013

Weekends Dayout


 Pagi Ahad adalah pagi yang sangat besst sebab kami 4 beranak akan cycling dari rumah seawal jam 7.30pagi terus menuju ke wetland.. setelah bersarapan terus bayar kayak dan mula berkayak mengelilingi tasek yang mendamaikan minda...






 Island yang digemari oleh adik amer kerana dia akan collect pelbagai objek kat tepi2 tu seperti siput kecil, batu yang unik atau anak2 udang heee..

Di satu pagi ahad yang lain kami menukar selera untuk tidak cycle kerana ada teman mengatakan its a stereotype activity...asyik cycling sahaja..so guess what??
Memberanikan diri mendaki bukit Broga di Semenyih...

 Ada beberapa member office husband yang turut menyertai kami..itu wan yang berbaju biru..muda.. takpe..kuat je dia...bukit broga ni dimulakan dengan dakian hutan, berbatu2..landai je..macam jungle tracking biasa je..tetapi bila sampai satu checkpoint tu tetiba hah?? mencacak bukit tegak ke atas!!
wah..suspen betol naik bukit tu..saya memang bergantung pada rumput2 dan tangan husband yang menarik saya untuk naik..ohh mencungap!
Ini Sazali berbaju hitam..pun muda..laju je
 Sampai ke puncak! Tak percaya rasanya...
 Mencungap..relax dulu tarik nafas dan menikmati angin yang bertiup serta pemandangan yang masya Allah..nice!

Masa turun sangat thrilled!! sebab kita hanya perlu meluncurkan diri menuruni bukit tinggi tu..control kaki elok2 dan pegang rumput kat keliling kita..Alhamdulillah berjAYA!!

5 comments:

Kak Yah said...

salam ... syoknya dpt outing camni selalu ... kakyah tak dpt sbb hubby indoor man, huhu ...

puteriamirillis said...

seru mama sal!
salam kenal...

Unknown said...

bestnye jalan2 mcm tu:)

Julie said...

hello :) just getting started with blogging so I would like to ask you, if you look at it .. While this is in Slovak language but there is a possibility of translation into any language http://hereisjourneyofmylife.blogspot.sk/

Dadan Sujana Kusumah said...

Berwisata alam itu bagus dan menarik dapat meningkatkan kesehatan kita, ditunggu untuk wisata di Bandung-Indonesia.Terimakasih!
rental mobil bandung

My mom passed away

2 Ramadhan bersamaan 18 Mei 2018 bonda pergi meninggalkan bumi yang fana' ini..setelah berjuang selama beberapa hari di hospital akib...