Sunday, May 5, 2013

ho chi minh last day

Bas akan datang ambil kami untuk ke airport pukul 10.30 pagi. Tailor janji nak siapkan baju coat yang ditempah pada pukul 10.30 pagi juga..fuhh..berpeluh juga pergi ke benh thanh market dulu grab few things then we jump to the tailor shop to pick up our clothes..
jahit baju coat upahnya rm135..murah kan..(upload gambar kemudian ye..lupa snap)

di airport debaran sangat kencang..lepas check in all the bagages dalam 40kg..debaran macamana nak lepaskan bawa cabin bag sorang2 yanng beratnya melebihi 7kg?..wah akalku berputar laju memikirkan caranya...

taraaa... dapat idea apabila melihat cabin bag saya yang ditimbang tidak diseal dengan sticker!..semua kawan2 diminta unpack barang hingga tinggal 7kg je..pergi timbang ambil tag then..add on kembali barang2 tu..yeayy BERJAYA strategiku!!..doa dipanjatkan agar tidak ada lagi penimbang di muka pintu cabin..alhamdulillah selamat semuanya..tak payah bayar extra charges..tapi few friends terlupa masukkan honey ke dalam bagage yang check in..terpaksa diRampas oleh kastam..uwhaaa..sedih lak..nasiblah harga hoeny tu rm15 je..bukan ratusan rm macam madu yaman di mekah!


selamat naik fligh balik ke lcct..alhamdulillah



Credit to http://www.anastravel.com.my/ kerana membantu merealisasikan trip ini denga harga ground package semurah rm485 sahaja!

No comments:

My mom passed away

2 Ramadhan bersamaan 18 Mei 2018 bonda pergi meninggalkan bumi yang fana' ini..setelah berjuang selama beberapa hari di hospital akib...