Tuesday, November 27, 2012

perth part 4

Day 3.
Pagi:



melalui bunburry..singgah rnr beli apricot besar2 manis2..yummy!

Perjalanan sejauh 200km ke selatan Perth menuju ke Yallingup untuk explore Ngilgi Cave...WOW..MASYA ALLAH SUBHANALLAH amazingly beautiful..


The Founder of Ngilgi Cave
 
 
 
 
 

 
 Turun underground..baik2 adik..rasa takut jugak

 



 
Subhanallah...Maha besar keagongan Allah menciptakan gua yang sangat indah ini di bawah perut bumi..
 

 
 
 
 
cantik sangat stalagtite n stalagmite..ni sebahagian kecik je

adik excited..guanya pun bersih n userfriendly
 
Kemudian kami ronda di yalligup reef..subhanallah..indah dan cantik..terus saya beli fish n chips dan makan di bawah pokok atas bukit berviewkan laut...damai dan tenang..

 




Tengahari:
Lepas lunch kami pergi ke rumah api..
 
 
 
 
 
 
 
Carl dari amerika bekerja di Malaysia & Susan the light house guide

Bergerak ke Naturaliste Light House di atas bukit tepi laut...Subhanallah ini adalah antara pemandangan yang sangat indah pernah saya lihat.selain dari ini

Dan ini..

Top of switzerland 2008


Semasa di atas light house tu, seekor ikan paus berenang2 di tengah laut..dan kelihatan beberapa ekor kanggaroo berkeliaran di dalam hutan yang mengelilingi light house ini..wahh..memang over excitedlah anak2..saya rasa gayat bila di atas light house yang tinggi tu sebab angin pun kencang bertiup..rasa nak rebah..tapi si ammar dan amer elok berlari2 pusing keliling..adoii anak2ku..

 

 

 

 
 
 

Petang:


Bergerak ke Bussleton Jetty untuk ke UWO Underwater Observatory iaitu akuarium di bawah jetty 4 tingkat ke bawah laut untuk melihat keindahan coral dan ikan2 yang terdapat di dalam laut. Subhanallah..Ada train di atas jetty.1st time tengok train atas jetty. Menarik kerana jetty ni terlalu panjang, katanya terpanjang di dunia.masya allah!

pakcik driver train  UWO & hubby



 

jetty panjang ke tengah laut 2 km..ammar teruja!takutlah.. hehe..




coral dan ikan di tiang2 jetty underwater..subhanallah

Anak-anak mandi dan main pasir hingga sunset. Banyak gambar sunset tapi belum sempat nak upload. Yang maha penting ialah masa petang tu kan, penguin datang berenang ke tepi, ammar kepung tetiba dapat tangkap!! hah..seronoknya dapat rasa pegang penguin yang berwarna biru tua..cantik comel dan namanya little blue penguin atau fairy penguin. Rasa macam pegang burung merpati atau anak itik..heee besstt sesgt!!

 



 
 

Sambung lagi day 4 bila sempat ya..





3 comments:

Mksuzana said...

syiokkkkkknyer..... :P jelessss omakkkkk

mama_sal said...

nanti deme sampailah insya allah..

mama_sal said...
This comment has been removed by the author.

My mom passed away

2 Ramadhan bersamaan 18 Mei 2018 bonda pergi meninggalkan bumi yang fana' ini..setelah berjuang selama beberapa hari di hospital akib...