Tuesday, February 7, 2017

Bangkok Trip Part 1

Hari Wilayah yang jatuh pada hari rabu 1 Februari 2017 menjadi hari pilihan untuk trip kami ke Bangkok... Maka bersama-samalah rombongan mak kiah pejabat saya bergerak ke KLIA 2 untuk berlepas ke Don Mueng Airport, Bangkok Thailand. Flight petang sebab nak murahkan..so 1st day habis dengan perjalanan aje..

 
 

 
sampai sudah alhamdulillah


 Jason the tour guide

Ya, assistant jason
tunggu van
 


untuk pengetahuan, urusan imigresen sangat le**ap dan telah mengambil masa selama 3 jam..huhu lenguh macam nak patah pinggang makcik2 neh beratur menunggu giliran..orang punyalah ramai..kus semangat..hebat Bangkok neh..kebetulan budak sekolah n budak universiti dari Malaysia pun ramai..ada program inovasi di Bangkok katanya... Patutla...
 
Kami terus di bawa check in Hotel Citin Pratunam dan dinner terus rehat..

Day 2:
Hari ni dimulakan dengan lawatan ke Leather Factory..jeng jeng jeng..Macam-macam kulit ada, kulit ikan pari, buaya, ular dan semestinya kulit lembu. Masya allah, cantik rupanya kulit pari dah jadi wallet..menarik!
penerangan tentang jenis2 kulit
Sebenarnya tak boleh ambik gambar..haru..ni gambar curi..takut agaknya design dia diciplak kuikuikui..so tiada gambar leather outlet ni ye.
Next kita ke safari world dan marine park..So mula-mula masuk toilet dia...wow..ada anugerah the cleanest toilet in the wolrd gitu..terbaikk!


 toilet..
penuh lukisan dipintu, dan dinding belakang setiap unit open air gitu..toilet memang bersih! A..tapi kena guna botol sebab tiada paip ekkeekekek

 
 
steel fridge magnet
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 panjang wei..takut k zahrah bila jambatan kena gegar
 

 
 
memang kena datang bawa anak-anak ke sini, sebab show sea lion dan gajah dia best dan binatang dia banyak giler.. wild safari dia pun best, hanya perlu drive through guna kereta kita sahaja..harimau,zirafah dan zebra dia banyak  macam kat dalam national geografic tu..
Bertolak ke Pattaya selepas lunch dan perjalanan mengambil masa dua jam..Masa untuk tidur.Zzz..Kemudian refresh semula bila kami dibawa masuk SPA..
 

 



  
Sampai di Pattaya sesi massage..oh bestnya, urut dah masuk dalam pakej so rilek ajela melayan urutan traditional thai macam di Odyssey selama dua jam..Alhamdulillah hilang segala penat. Solat asar dan zohor kami buat di spa ni, sebelum memulakan urutan..
 
Selesai urut, sebelah dia aje, kami masuk ke Illusion Art Muzium..Macam orang tak hengat kami mengambil gambar yang sangat banyaak..
 





buka dan  kumpul kasut dalam box dulu



 
ginila gayanye bila berjimba bersama kawan2 sejiwa






 
  
Selesai di sini, check in hotel @AOne di pattaya dan makan malam..Dinner di restoran sangat sedap..tomyam ikan dia haven, buah-buahan dia manis sangat..alhamdulillah
 

No comments:

My mom passed away

2 Ramadhan bersamaan 18 Mei 2018 bonda pergi meninggalkan bumi yang fana' ini..setelah berjuang selama beberapa hari di hospital akib...